Zdrowa żywność

Pięć leczniczych pokarmów, które można stosować w celu złagodzenia objawów jelitowych

Jeśli cierpisz na bóle stawów lub jedną z wielu form zdiagnozowanego zapalenia stawów, może to być czas na zbadanie, co dzieje się w jelitach, a także dodanie do diety niektórych pokarmów leczących jelita.

W ciągu ostatnich kilku lat wiele mówiło się o tym, jak bakterie w naszych jelitach (określane jako nasz mikrobiom) wpływają na nasze zdrowie. Trwają próby i badania, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób stan zapalny w jelitach i brak równowagi bakterii jelitowych, wraz z innymi problemami jelitowymi, mogą wywoływać choroby i bóle. Jednym z tematów debaty jest to, czy można leczyć zapalenie stawów, dostosowując bakterie w jelitach. Według artykułu na stronie Fundacji Arthritis wielu naukowców zaczyna tak myśleć!

W miarę kontynuowania badań i tworzenia powiązań, ważną rzeczą do rozważenia jest, niezależnie od tego czy chorujesz już teraz na zapalenie stawów czy chcesz działać tylko profilaktycznie, przyjrzenie się swojej diecie i rozważenie dodania niektórych leczniczych produktów jelitowych.

Znana australijska dietetyczka, Cyndi O-Meara, stworzyła stronę poświęconą zapaleniu stawów w swoim serwisie internetowym changing habits (zmiana nawyków). Uważa, że ​​dieta odgrywa główną rolę w zapaleniu stawów „Najnowsze badania sugerują, że inicjacja chorób autoimmunologicznych, takich jak zapalenie stawów, może wynikać ze zmian w jelitach. Dwa główne mechanizmy, które są za to odpowiedzialne, to: (1) Dziurawe jelito i (2) Brak pożytecznych bakterii lub przerost patogennych lub złych bakterii. Ostatnie badania odkrywają powiązania między niektórymi typami bakterii a stanami takimi jak zapalenie stawów ”.

Co robić teraz, gdy debata jeszcze trwa… Rozważmy 5 dodatków do codziennej diety, które mogą pomóc w dolegliwościach jelitowych i w rezultacie w stawach.

Zacznij dzień od octu jabłkowego

Używaj octu naturalnego i niefiltrowanego (najlepiej wykonaj go samodzielnie). Potrzebujesz tylko 1-2 łyżki dziennie. Rozcieńcz go wodą, można dodać sok z cytryny lub odrobinę miodu, aby zmiękczyć jego gorycz. Spożywaj najlepiej rano i przed posiłkiem, aby wspomóc trawienie. To wiele innych korzyści prozdrowotnych!

Dodaj trochę sfermentowanej żywności do posiłku

Do posiłków można dodać kiszoną kapustę, ogórki kiszone lub inne kiszonki i marynowane produkty, takie jak marynowane buraki, rzodkiewka, czosnek i ogórki. Bakterie probiotyczne w jelitach przetrawią te sfermentowane pokarmy, co ułatwi wchłanianie składników odżywczych. Sfermentowany napój probiotyczny Kombucha stał się również popularny i łatwo dostępny, jeśli nie masz czasu na zrobienie własnego. Od czasu do czasu wypij butelkę zamiast innego napoju bezalkoholowego lub soku.

Nie zapomnij o dziennej dawce zielonych warzyw i warzyw krzyżowych

Warzywa takie jak brokuły, brukselka, kalafior, kapusta i bok choy zawierają rodzinę niezbędnych składników odżywczych zwanych glukozynolanami. Są one są silnymi polifenolami (patrz poniżej), szczególnie przydatnymi do obniżania stanu zapalnego w jelitach.

Jedz pokarmy bogate w polifenole

Polifenole są związkami roślinnymi, które mają wiele korzyści zdrowotnych, w tym obniżenie ciśnienia krwi, stanów zapalnych, poziomu cholesterolu i stresu oksydacyjnego. Dobrymi źródłami polifenoli są jagody, brokuły, cebula, migdały, zielona herbata, skórki winogron i czerwone wino, kakao i ciemna czekolada. (Tak, to nie jest literówka – wino i czekolada!)

Dodaj produkty bogate w Omega 3

Omega-3 mają działanie przeciwzapalne na ciało i jelita. Ciesz się bardziej tłustymi rybami (łosoś, tuńczyk, halibut), weź sfermentowany olej z wątroby dorsza, posiekaj orzechy włoskie i wrzuć nasiona chia do koktajli lub jogurtu.

Jeśli bierzesz LitoFlex®, to jego właściwości przeciwzapalne będą też pomagać w leczeniu zapalenia jelit. Prowadzi się badania z wykorzystaniem LitoFlex®, w celu złagodzenia objawów choroby Lesniowskiego-Crohna.