Wirus

Jak si臋 zabezpieczy膰 przed koronawirusem?

Koronawirus, tak jak ka偶dy wirus, atakuje uk艂ad odporno艣ciowy cz艂owieka. W du偶ej mierze to od nas zale偶y, na ile skutecznie uodpornimy nasze cia艂o przed wirusami. Zobacz 10 wskaz贸wek jak wzmocni膰 uk艂ad odporno艣ciowy w okresie wzmo偶onych przezi臋bie艅 i infekcji wirusowych, do kt贸rych nale偶y r贸wnie偶 koronawirus COVID-19

Zr贸wnowa偶ona i urozmaicona dieta bogata w witaminy, uzupe艂niona regularnym spo偶yciem LitoFlex庐, jest niezwykle wa偶na, aby obroni膰 organizm w okresie wzmo偶onych przezi臋bie艅 i infekcji wirusowych, szczeg贸lnie w czasach ostro偶no艣ci wobec koronawirusa COVID-19. Ale s膮 te偶 inne czynniki, kt贸re mog膮 pom贸c wesprze膰 nasz膮 obron臋:

Umyj r臋ce

Wirusy s膮 cz臋sto przenoszone podczas u艣cisku d艂oni lub dotykania klamek, w贸zk贸w sklepowych itp. Unikaj dotykania twarzy d艂o艅mi. Myj r臋ce kilka razy dziennie ciep艂膮 wod膮 z myd艂em.

Pij wystarczaj膮co du偶o

Niestety ogrzewanie powietrza wysusza nasze b艂ony 艣luzowe w nosie i gardle. Ogranicza to naturaln膮 barier臋 dla wirus贸w i bakterii. Dlatego pami臋taj, aby pi膰 co najmniej 2 litry wody lub nies艂odzonej herbaty dziennie.

Regularnie wentyluj pomieszczenia

Otwieraj膮c okna i drzwi, zapewniasz zdrow膮 wymian臋 powietrza. Wystarczy kilka minut, aby wymieni膰 stare bogate w wirusy powietrze z zamkni臋tych pomieszcze艅 na 艣wie偶e, bogate w tlen powietrze, kt贸rym 偶ywi si臋 ca艂y Tw贸j organizm.

Sauna i naprzemienne prysznice

Zmiana zimnej i ciep艂ej wody poprawia kr膮偶enie krwi i trenuje cia艂o do szybkich zmian temperatury. Ale b膮d藕 ostro偶ny: je艣li masz ju偶 przezi臋bienie, nie powiniene艣 chodzi膰 do sauny i nie k艂a艣膰 dodatkowego obci膮偶enia na swoje cia艂o z powodu waha艅 temperatury.

膯wiczenie na 艣wie偶ym powietrzu

膯wiczenia stymuluj膮 kr膮偶enie i utrzymuj膮 wilgotno艣膰 b艂on 艣luzowych. Wystarczy biega膰 lub chodzi膰 3 razy w tygodniu przez p贸艂 godziny. Upewnij si臋, 偶e masz odpowiedni膮 odzie偶 w wilgotnym, zimnym sezonie. Je艣li masz przezi臋bienie, powiniene艣 przesta膰 膰wiczy膰!

Nie stresuj si臋

Je艣li to mo偶liwe, r贸b cz臋艣ciej kr贸tk膮 przerw臋, 膰wicz jog臋 lub we藕 gor膮c膮 relaksuj膮c膮 k膮piel. Staraj si臋 spa膰 8 godzin w nocy, poniewa偶 tylko wypocz臋te cia艂o mo偶e wytwarza膰 nowe przeciwcia艂a.

Zdrowa flora jelitowa

Jelita i uk艂ad odporno艣ciowy s膮 艣ci艣le powi膮zane, poniewa偶 oko艂o 80% kom贸rek odporno艣ciowych znajduje si臋 w jelicie. Zdrowa flora jelitowa jest zatem szczeg贸lnie wa偶na dla skutecznego uk艂adu odporno艣ciowego.

Alkohol i nikotyna

W rzeczywisto艣ci alkohol i nikotyna os艂abiaj膮 uk艂ad odporno艣ciowy. Kiedy jest wysoki, nasz uk艂ad odporno艣ciowy jest dezaktywowany na co najmniej 24 godziny. Nikotyna znacznie os艂abia funkcj臋 niekt贸rych bia艂ych krwinek, u艂atwiaj膮c patogeny.

Unikaj t艂um贸w

Oczywi艣cie ryzyko wyst膮pienia przezi臋bienia, kt贸re rozprzestrzenia wirusy poprzez infekcj臋 kropelkow膮 poprzez kaszel lub kichanie, wzrasta u wielu os贸b. Nie mo偶emy si臋 przed tym uchroni膰, ale je艣li to mo偶liwe, unikaj bli偶szego kontaktu fizycznego, takiego jak podawanie r膮k lub przytulanie.

Sen

Nasze mechanizmy obronne s膮 艣ci艣le zwi膮zane z jako艣ci膮 i czasem trwania naszego snu. Poniewa偶 podczas snu uwalniane s膮 du偶e ilo艣ci substancji immunoaktywnych w organizmie i wzmacniaj膮 nasz uk艂ad odporno艣ciowy.

Kup LitoFlex庐 na odporno艣膰

W naszym sklepie znajdziesz naturalny proszek z dzikiej r贸偶y, zawieraj膮cy do 40 razy wi臋cej naturalnej witaminy C w por贸wnaniu z cytrusami.