Wirus

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

Koronawirus, tak jak każdy wirus, atakuje układ odpornościowy człowieka. W dużej mierze to od nas zależy, na ile skutecznie uodpornimy nasze ciało przed wirusami. Zobacz 10 wskazówek jak wzmocnić układ odpornościowy w okresie wzmożonych przeziębień i infekcji wirusowych, do których należy również koronawirus COVID-19

Zrównoważona i urozmaicona dieta bogata w witaminy, uzupełniona regularnym spożyciem LitoFlex®, jest niezwykle ważna, aby obronić organizm w okresie wzmożonych przeziębień i infekcji wirusowych, szczególnie w czasach ostrożności wobec koronawirusa COVID-19. Ale są też inne czynniki, które mogą pomóc wesprzeć naszą obronę:

Umyj ręce

Wirusy są często przenoszone podczas uścisku dłoni lub dotykania klamek, wózków sklepowych itp. Unikaj dotykania twarzy dłońmi. Myj ręce kilka razy dziennie ciepłą wodą z mydłem.

Pij wystarczająco dużo

Niestety ogrzewanie powietrza wysusza nasze błony śluzowe w nosie i gardle. Ogranicza to naturalną barierę dla wirusów i bakterii. Dlatego pamiętaj, aby pić co najmniej 2 litry wody lub niesłodzonej herbaty dziennie.

Regularnie wentyluj pomieszczenia

Otwierając okna i drzwi, zapewniasz zdrową wymianę powietrza. Wystarczy kilka minut, aby wymienić stare bogate w wirusy powietrze z zamkniętych pomieszczeń na świeże, bogate w tlen powietrze, którym żywi się cały Twój organizm.

Sauna i naprzemienne prysznice

Zmiana zimnej i ciepłej wody poprawia krążenie krwi i trenuje ciało do szybkich zmian temperatury. Ale bądź ostrożny: jeśli masz już przeziębienie, nie powinieneś chodzić do sauny i nie kłaść dodatkowego obciążenia na swoje ciało z powodu wahań temperatury.

Ćwiczenie na świeżym powietrzu

Ćwiczenia stymulują krążenie i utrzymują wilgotność błon śluzowych. Wystarczy biegać lub chodzić 3 razy w tygodniu przez pół godziny. Upewnij się, że masz odpowiednią odzież w wilgotnym, zimnym sezonie. Jeśli masz przeziębienie, powinieneś przestać ćwiczyć!

Nie stresuj się

Jeśli to możliwe, rób częściej krótką przerwę, ćwicz jogę lub weź gorącą relaksującą kąpiel. Staraj się spać 8 godzin w nocy, ponieważ tylko wypoczęte ciało może wytwarzać nowe przeciwciała.

Zdrowa flora jelitowa

Jelita i układ odpornościowy są ściśle powiązane, ponieważ około 80% komórek odpornościowych znajduje się w jelicie. Zdrowa flora jelitowa jest zatem szczególnie ważna dla skutecznego układu odpornościowego.

Alkohol i nikotyna

W rzeczywistości alkohol i nikotyna osłabiają układ odpornościowy. Kiedy jest wysoki, nasz układ odpornościowy jest dezaktywowany na co najmniej 24 godziny. Nikotyna znacznie osłabia funkcję niektórych białych krwinek, ułatwiając patogeny.

Unikaj tłumów

Oczywiście ryzyko wystąpienia przeziębienia, które rozprzestrzenia wirusy poprzez infekcję kropelkową poprzez kaszel lub kichanie, wzrasta u wielu osób. Nie możemy się przed tym uchronić, ale jeśli to możliwe, unikaj bliższego kontaktu fizycznego, takiego jak podawanie rąk lub przytulanie.

Sen

Nasze mechanizmy obronne są ściśle związane z jakością i czasem trwania naszego snu. Ponieważ podczas snu uwalniane są duże ilości substancji immunoaktywnych w organizmie i wzmacniają nasz układ odpornościowy.

Kup LitoFlex® na odporność

W naszym sklepie znajdziesz naturalny proszek z dzikiej róży, zawierający do 40 razy więcej naturalnej witaminy C w porównaniu z cytrusami.