膰wiczenia staw贸w

膯wiczenia staw贸w w czasie kwarantanny

W czasach, kiedy wi臋kszo艣膰 os贸b musi pracowa膰 z domu, a wyj艣cia na zewn膮trz s膮 mocno ograniczone, organizm zaczyna coraz bardziej dotkliwie odczuwa膰 brak ruchu.

To samo dzieje si臋 ze stawami. Je艣li si臋 nie ruszamy powierzchnie stawowe nie s膮 w pe艂ni od偶ywiane. Siedzisz godzinami przy biurku, a potem zapadasz w ulubion膮 kanap臋 i trwasz tak, nim nie przeniesiesz si臋 do 艂贸偶ka? Zacznij pisa膰 klepsydr臋 dla swoich staw贸w- bezruch to co艣, co je niemal dos艂ownie u艣mierca. Intensywna praca daje nam z艂udzenie ci膮g艂ego ruchu, tymczasem w wi臋kszo艣ci przypadk贸w faktyczny wysi艂ek fizyczny jest sporadyczny i trwa bardzo kr贸tko. Zapadamy w bezruch powoli i stopniowo i nawet nie zauwa偶amy, 偶e aktywno艣膰 fizyczna trwaj膮ca d艂u偶ej ni偶 kilka sekund m臋czy nas o wiele bardziej ni偶 jeszcze 5 lat temu. W rezultacie sukcesywnie tracimy kondycj臋 i pogarszaj膮 si臋 nasze mo偶liwo艣ci ruchowe.

Podczas kwarantanny nasze stawy nie poruszaj膮 si臋 ju偶 w pe艂nym zakresie, a przez to nie s膮 od偶ywiane na ca艂ej powierzchni. To za艣 mo偶e prowadzi膰 do zmian zwyrodnieniowych w nieobci膮偶anych strefach powierzchni stawowych. Zmiany te stopniowo zwi臋kszaj膮 bolesno艣膰 ruchu i powoduj膮 dalsze ograniczanie sprawno艣ci fizycznej.

Jak temu zapobiega膰? Oczywi艣cie przez odpowiedni膮 dawk臋 ruchu stosowan膮 jak najcz臋艣ciej. Odpowiednie 膰wiczenia mog膮 zwi臋kszy膰 obj臋to艣膰 tkanki chrz臋stnej staw贸w, co pobudza wydzielanie mazi do jamy stawowej. 鈥濶asmarowane鈥 stawy dzia艂aj膮 sprawniej, szybciej si臋 regeneruj膮, s膮 bardziej dotlenione i ukrwione. Do tego lepiej stabilizuj膮 po艂膮czenia mi臋dzy ko艣ciami, co zmniejsza ryzyko pojawienia si臋 b贸lu. 膯wiczenia s膮 niezb臋dne tak偶e wtedy, gdy ju偶 cierpisz na stany zapalne staw贸w 鈥 regularna aktywno艣膰 fizyczna skraca ataki b贸lu.

Aby wspom贸c stawy w okresie zmniejszonej ilo艣ci ruchu musimy sobie pom贸c r贸wnie偶 poprzez regularne przyjmowanie LitoFlex庐. Dzi臋ki niemu nie tylko 鈥瀗asmarujemy鈥 stawy zawartym w proszku z owoc贸w dzikiej r贸偶y聽 GOPO庐, ale i wzmocnimy odporno艣膰 i dostarczymy organizmowi antyoksydant贸w przydatnych w walce ze stanami zapalnymi.

Opr贸cz LitoFlex庐 proponujemy zestaw 膰wicze艅 wzmacniaj膮cych na stawy w okresie d艂ugotrwa艂ego pobytu w domu lub w kwarantannie.

膯wiczenia na stawy barkowe

膯wiczenia na stawy kolanowe

膯wiczenia na stop臋 i staw skokowy

膯wiczenia na stawy biodrowe

膯wiczenia na kr臋gos艂up l臋d藕wiowy