Zima w mie艣cie

4 porady do zimowych 膰wicze艅 dla os贸b z zapaleniem staw贸w

W ch艂odnej porze zimowej kusi nas, aby siedzie膰 w domu z ciep艂膮 herbatk膮 i pilotem do telewizora. Problem polega na tym, 偶e przy b贸lach staw贸w brak ruchu mo偶e pog艂臋bi膰 dolegliwo艣膰. Zimowy brak 膰wicze艅 mo偶e spowodowa膰 sztywno艣膰 staw贸w u os贸b z zapaleniem staw贸w. To jest szczeg贸lnie niebezpieczne w ch艂odne pory roku.

膯wiczenia ruchowe nie tylko zwi臋kszaj膮 energi臋, ale r贸wnie偶 usprawniaj膮 narz膮dy ruchu. Kiedy 偶yjesz z zapaleniem staw贸w, 膰wiczenia mog膮 zmniejszy膰 sztywno艣膰, poprawi膰 stan zdrowia i zmniejszy膰 b贸l staw贸w. Obiecaj, 偶e jak sko艅czysz czyta膰 ten tekst, wstaniesz od komputera i zrobisz na dobry pocz膮tek kr贸tkie, 1-minutowe 膰wiczenie. Pokonaj zimowe lenistwo zaczynaj膮c od ma艂ych krok贸w, a po paru dniach b臋dziesz zaskoczony post臋pami.

Mamy dla Ciebie kilka porad, kt贸re warto wzi膮膰 pod uwag臋 podczas zimowych 膰wicze艅. Szczeg贸lnie cenne dla os贸b z zapaleniem staw贸w.

1. Poranna rozgrzewka bez przem臋cze艅

Nasze stawy w najgorszej kondycji s膮 zaraz po przebudzeniu. Brak ruchu przez wiele godzin przeznaczonych na sen powoduje, 偶e stawy sztywniej膮 i trudno jest si臋 na pocz膮tku porusza膰. Dlatego te偶 b膮d藕 szczeg贸lne ostro偶ny podczas 膰wicze艅 porannych. Nie przem臋czaj si臋 i uwa偶nie obserwuj swoje cia艂o. Upewnij si臋, 偶e cia艂o jest odpowiednio rozlu藕nione.
Je艣li zauwa偶ysz, 偶e Twoje stawy w trakcie 膰wiczenia s膮 coraz bardziej elastyczne, mo偶esz zwi臋kszy膰 intensywno艣膰 ruchu. Pami臋taj, 偶e 膰wiczenia maj膮 sprawia膰 Ci przyjemno艣膰, a nie b贸l.

2. Chro艅 stawy przed zmarzni臋ciem

Kiedy jest szczeg贸lnie zimno, zwi臋ksza si臋 ryzyko kontuzji staw贸w. Dlatego je艣li chcesz skorzysta膰 z aktywno艣ci ruchowej na dworze, kiedy jest zimno, zadbaj o zabezpieczenie przed przemarzni臋ciem. Cieplejsze skarpetki, r臋kawiczki lub opaska mog膮 uchroni膰 Ci臋 przed niepotrzebnym b贸lem. Warto je nosi膰 zawsze przy sobie.

3. Pami臋taj o nawodnieniu organizmu

Intensywne 膰wiczenia mog膮 powodowa膰 szybk膮 utrat臋 wody z organizmu. To z kolei mo偶e skutkowa膰 wi臋kszym ryzykiem kontuzji. Nawodnienie ma jeszcze kilka zalet. Poprawia nastr贸j, funkcje m贸zgu oraz powoduje lepszy przep艂yw temperatury cia艂a.

4. Zadbaj o witaminy

Je艣li za偶ywasz LitoFlex庐, rozwa偶 zwi臋kszenie dawki w porze zimowej. Opr贸cz zwi臋kszenia sprawno艣ci staw贸w, dostarczasz organizmowi wi臋cej witaminy C – tak bardzo wa偶nej szczeg贸lnie w okresie wi臋kszego ryzyka przezi臋bienia.

Pami臋taj, je艣li masz jakiekolwiek obawy zwi膮zane z 膰wiczeniami, skontaktuj si臋 z lekarzem, kt贸ry po dok艂adnym zbadaniu mo偶e udzieli膰 Ci cennych porad zdrowotnych.