Zima w mieście

4 porady do zimowych ćwiczeń dla osób z zapaleniem stawów

W chłodnej porze zimowej kusi nas, aby siedzieć w domu z ciepłą herbatką i pilotem do telewizora. Problem polega na tym, że przy bólach stawów brak ruchu może pogłębić dolegliwość. Zimowy brak ćwiczeń może spowodować sztywność stawów u osób z zapaleniem stawów. To jest szczególnie niebezpieczne w chłodne pory roku.

Ćwiczenia ruchowe nie tylko zwiększają energię, ale również usprawniają narządy ruchu. Kiedy żyjesz z zapaleniem stawów, ćwiczenia mogą zmniejszyć sztywność, poprawić stan zdrowia i zmniejszyć ból stawów. Obiecaj, że jak skończysz czytać ten tekst, wstaniesz od komputera i zrobisz na dobry początek krótkie, 1-minutowe ćwiczenie. Pokonaj zimowe lenistwo zaczynając od małych kroków, a po paru dniach będziesz zaskoczony postępami.

Mamy dla Ciebie kilka porad, które warto wziąć pod uwagę podczas zimowych ćwiczeń. Szczególnie cenne dla osób z zapaleniem stawów.

1. Poranna rozgrzewka bez przemęczeń

Nasze stawy w najgorszej kondycji są zaraz po przebudzeniu. Brak ruchu przez wiele godzin przeznaczonych na sen powoduje, że stawy sztywnieją i trudno jest się na początku poruszać. Dlatego też bądź szczególne ostrożny podczas ćwiczeń porannych. Nie przemęczaj się i uważnie obserwuj swoje ciało. Upewnij się, że ciało jest odpowiednio rozluźnione.
Jeśli zauważysz, że Twoje stawy w trakcie ćwiczenia są coraz bardziej elastyczne, możesz zwiększyć intensywność ruchu. Pamiętaj, że ćwiczenia mają sprawiać Ci przyjemność, a nie ból.

2. Chroń stawy przed zmarznięciem

Kiedy jest szczególnie zimno, zwiększa się ryzyko kontuzji stawów. Dlatego jeśli chcesz skorzystać z aktywności ruchowej na dworze, kiedy jest zimno, zadbaj o zabezpieczenie przed przemarznięciem. Cieplejsze skarpetki, rękawiczki lub opaska mogą uchronić Cię przed niepotrzebnym bólem. Warto je nosić zawsze przy sobie.

3. Pamiętaj o nawodnieniu organizmu

Intensywne ćwiczenia mogą powodować szybką utratę wody z organizmu. To z kolei może skutkować większym ryzykiem kontuzji. Nawodnienie ma jeszcze kilka zalet. Poprawia nastrój, funkcje mózgu oraz powoduje lepszy przepływ temperatury ciała.

4. Zadbaj o witaminy

Jeśli zażywasz LitoFlex®, rozważ zwiększenie dawki w porze zimowej. Oprócz zwiększenia sprawności stawów, dostarczasz organizmowi więcej witaminy C – tak bardzo ważnej szczególnie w okresie większego ryzyka przeziębienia.

Pamiętaj, jeśli masz jakiekolwiek obawy związane z ćwiczeniami, skontaktuj się z lekarzem, który po dokładnym zbadaniu może udzielić Ci cennych porad zdrowotnych.